Jun 17, 2016

Lace up espadrilles


ENG

I've been a sucker for laces up shoes as long as I can remember. On the other hand, espadrilles, this oh so trendy shoe with medieval Spanish origin, wasn't always on my radar until couple of years ago. There probably isn't a pair of shoes that matches better with summer weather, comfy and cute, something that your loose summer dress wants to hang out with while they're talking you to a park, beach, streets of your own neighbourhood or some exotic place. With or without laces, it's up to you.

ESP

Siempre me han gustado los zapatos que se atan al tobillo o incluso suben hasta la rodilla. Por otra parte, las alpargatas, este calzado que está tan de moda últimamente, no siempre ha sido mi calzado preferido. Como los gustos cambian, desde hace un par de años me resultan como algo imprescindible para los días de verano, quedan genial con cualquier outfit veraniego que llevaríamos al parque, a la playa, por las calles de nuestro barrio hasta un destino exótico, atadas al tobillo o no, depende de los gustos.

SRP

Oduvek mi se sviđala obuća čiji je sistem vezivanja negde oko zgloba pa sve do kolena, dok za espadrile ne mogu da kažem isto. Ukusi se vremenom menjaju pa je tako i ova obuća koja se toliko nosi ove sezone, meni zapala za oko negde pre godinu, dve. Sada tvrdim da verovatno ne postoji bolji komad letnje obuće od ovog srednjevekovnog španskog izuma. Lepe za oko, udobne, slagaće se uz vašu omiljenu letnju haljinu, povešće vas udobno i sa lakoćom do obližnjeg parka, plaže, od ulica vašeg komšiluka do neke egzotične destinacije. Sa ili bez trakica, odluka je na vama.



I wore:
Dress: Mango
Bag: H&M
Espadrilles: Primark
Necklace: C&A
Share:

61 comments

  1. Love the look :) Espadrilles and lace up seem like a perfect combo to me!

    MY KIND OF JOY

    ReplyDelete
  2. Preslatka si u ovoj kombinaciji, i imamo jako sličnu Mango haljinicu, samo što je moja crna. Super ti je ogrlica, volim ovakve jednostavne, a opet efektne komade i savršeno ti se uklopila uz kosu koja uvijek izgleda tako fantastično (to sam već rekla valjda milion puta, ali neću prestati ponavljati haha)! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti :) Mora da je i crna super, ova moja je nešto najudobnije na svetu :) Da, i ja volim takve komade nakita, ogrlica ima sigurno dobrih 7, 8 godina i dalje mi je jedna od omiljenih :) Haha, sve sve ali kosa :D :D

      Delete
  3. Que guapa! A mi también me provocaban ese amor-odio, pero ahora me gustan mucho!
    Un zapato muy cómodo y versátil :) Que pasen un buen fin de semana bonita,

    www.comparteilusion.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otra cosa que tenemos en común jeje :) Gracias, cariño <3

      Delete
  4. You look beautiful in that outfit Tijana and your photos are lovely as always.
    I hope you have a lovely weekend
    www.mssparkleandglow.com

    ReplyDelete
  5. Un look muy dulce y te queda genial,
    besitos y te espero por mi blog
    www.hoymesientomoda.com
    también adoro tu maquillaje

    ReplyDelete
  6. Oh dear Espadrillas my love too..you are so nice
    kisses
    babaluccia.blogspot.com
    bloglovin

    ReplyDelete
  7. I discovered espadrilles some years ago and I am very happy I did! They are the most comfortable shoes, the best for summer indeed. They bring a vacation mood in my mind. Yours are lovely, Tijana! I am not a big fan of lace shoes, but yay for espadrilles! Looking fab as usual! The dress looks very comfortable!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, they're so summery, effortless and comfy :) I do prefer the lace up version, but there are so many models and something for everyone ;) Thank you, Sany :)

      Delete
  8. You look so beautiful! Love your shoes <3

    MERI WILD BLOG

    ReplyDelete
  9. I ja obožavam espadrile i svako leto imam bar neku obuću ne tu temu.
    A ove tvoje su preslatke, obične a efektne :)

    ReplyDelete
  10. hi dear, nice casual outfit..i like espadrilles..
    you look so beautiful as usual
    kisses

    ReplyDelete
  11. Sweet and beautiful woman:)
    Perfect outfit as always!
    I love your hair color <3

    ReplyDelete
  12. you look so beautiful!

    new post
    www.miharujulie.com

    ReplyDelete
  13. Nice look, you are so beautiful :)

    ReplyDelete
  14. Lipstick looks so cute on you and omg Tijana I love your necklace. The espadrilles look cute and comfy. Have a lovely weekend darling.

    http://fashionablyidu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Your espadrilles is looks like a ballet shoes and it's so cute, love it! <3
    Also, you style your outfit so well, fit for summer absolutely :)

    xoxo,

    |CHELSHEAFLO BLOG|
    |INSTAGRAM|

    ReplyDelete
    Replies
    1. I guess you're right :) Thanks! I'm glad you like it :)

      Delete
  16. Me encantan los zapatos! El vestido es precioso.
    Besos
    http://theoceansdock.com

    ReplyDelete
  17. I seriously love lace ups too and these espadrilles are adorable!! I love this casual grey dress too- you look stunning

    Rachel xx
    http://www.thedailyluxe.net

    ReplyDelete
  18. Loving the dress.Looks very comfy and the shoes too
    sophieatieno.com

    ReplyDelete
  19. Nešto si me posjetila na drevnu Rimljanku u ovoj kombinaciji:)...možda ta divna haljinica u toga stilu, pa te divne espandrile (dobro znam da nisu nosili espandrile ali jesu sandale s vezicama i gladiatorke)....Ja sam cipele u espandrila stilu ( ne baš prave izvorne espandrile već moderne inovacije s punom petom) zavoljela ima nekih sedam godina, a cipelama s vezicama sam valjda uvijek bila opsjednuta. Ove godine bi baš htjela kupiti neke prave espandrile...zadnja kupovina su mi bile borosane prije par dana.

    Fantastično izgledaš!!!! divan ruž i torbica...ma sve je za pet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad kad to kažeš, i ja vidim tu sličnost :) Na kraju krajeva, ceo daj stil sa pertlama i sandalama je negde sličan i ja ga volim baš u svim varijantama, a gladijatorke naročito :) I ja volim takve sa punom petom i iako imam nešto na sličnu temu, iz nekog razloga ne nailazim na neke takve koje mi u potpunosti odgovaraju, ili nema moj broj, ili su mi neudobne itd. Ali da, svaka verzija espadrila je pun pogodak ako se ja pitam :) Hvala ti <3

      Delete
  20. Predivna kombinacija! Fotografije su fenomenalne! ♥
    https://marized.blogspot.ba/

    ReplyDelete
  21. i'm completely in love with espadriles!;p

    ReplyDelete
  22. I love Primark stuff and wish there's Primark here in Indonesia. Great pick :)

    Oh Dear Bumblebees

    ReplyDelete
    Replies
    1. Primark is cool indeed! Hope it will come to your country as well :)

      Delete
  23. Love love love! I totally love this outfit and you look stunning!
    xx Elisa
    Francine’s Place | Diy and Lifestyle Blog
    Instagram | Facebook | Bloglovin | Pinterest

    ReplyDelete
  24. ¡Qué linda que salís! Me encantó ese vestido ♥

    ¡Saludos! :)

    ReplyDelete
  25. El vestido es precioso pero los zapatos me enamoraron

    ReplyDelete
  26. Wow, how stylish and cool you are!! Summer has come and past here in Asia, but still I haven't own a pair of espadrilles. Bummer.

    ♥ from www.expatpetite.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! :) Well, it's never too late ;)

      Delete
  27. Nice post.
    https://chicporadnik.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Meni su espadrile uvijek bile drage i baš fora kodan obuće... vjerojatno jer su neobične i pomalo "na granici" između super ružnih i super lijepih, a mene takvi komadi uvijek privuku :) Ja imam jedne plave na prugice koje sam kupila prije par sezona u supermarketu za nekih 5 eura i stvarno su preudobne i baš ih volim :)

    Ti si divna kao i uvijek... haljinica ti stoji kao salivena a uz espadrile je dobila neku baš fashionable notu. U ovako nečemu možeš komotno od plaže do koktel bara a da izgledaš fantastično. Puno, puno, puno mi se sviđa kombinacija i baš bi rado i samo odabrala ovakvo nešto! Odlična ljube! :***** Pusaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, to je ustavri, mene takvi komadi uvek prvo odvuku pa privuku na kraju :D :D Takve na prugice su tek za sva vremena i sve letnje prilike. Meni se kod njih najviše sviđa to što nije ni cipela, ni sandala, nego nešto između :) Hvala ti! Drago mi je da je i tebi kombinacija po ukusu :) :***

      Delete
  29. Preslatka kombinacija! Udobna haljinica i nezne espadrile bas su dobar spoj. Nosila sam espadrile kao mladja i bas si me lepo podsetila na njih. Mogla bih opet da nabavim neke :-)
    Ljubim te puno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da sam te podsetila na njih :) Stvarno su odličan izbor za leto, a stilova i boja ima za svačiji ukus :) Hvala ti :) :***

      Delete
  30. lovely! i need a pair of these this summer.

    ReplyDelete
  31. I did not know these shoes are called espadrilles my dear!! I have always wanted such a pair of shoes but I have not seen them in Kenya yet and am not hinting you send me your pair but I wouldn't mind it,lol1 I love how you styled them with the simple but chic dress. You are such a vision!
    www.fashionstylemogul.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? I thought they were everywhere :/ Oh, I'm sure they'll arrive sooner or later, and when they do, buy yourself a pair, it's the comfiest thing ever but also stylish and cute :) I would gladly send you my pair but you know I love them way too much lol! :D Thanks, honey! :)

      Delete

© Fashion Abejita | All rights reserved.
Blogger Template Crafted by pipdig